تفریحی و سرگرمی

تفریحی و سرگرمی ،تفریحی و سرگرمی ،تفریحی و سرگرمی ،تفریحی و سرگرمی

تفریحی و سرگرمی

تفریحی و سرگرمی ،تفریحی و سرگرمی ،تفریحی و سرگرمی ،تفریحی و سرگرمی

 ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک پوست خشک و نرم کننده طبیعی نارگیل :

گرد نارگیل را در شیر حل کرده خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آنرا بر روی صورت مالیده بگذارید تا خشک شود، سپس با آب ولرم بشوئید.

face-mask-for-dry-skin
ماسک روشن کننده برای پوست خشک

نرم کننده طبیعی پوست با ماسک پوست های خشک عسل و بابونه

مواد لازم

عسل:دو قاشق غذاخوری

روغن بادام:سه قاشق غذاخوری

دمکرده بابونه:نیم فنجان

عسل را با روغن بادام مخلوط کنید و برای آنکه نرم تر شود و هم زدنش راحت تر باشد، چند دقیقه آن را روی کتری قرار دهید تا با بخار آب جوش حرارت ببیند و نرم شود. همزمان با این کار کمی گیاه بابونه را با آب در یک فنجان بریزید، روی سرش چیزی بگذارید تا با حرارت خود دم بکشد و وقتی دم کشید آن را صاف کنید و تفاله هایش را دور بریزید. وقتی عسل و روغن تان روان شد و به راحتی توانستید آن را هم بزنید، مخلوط را از روی حرارت بردارید و با دمنوش تان در یک ظرف هم بزنید. صبر کنید تا ماسک تان کاملا سرد شود و سپس آن را روی پوست تان بگذارید. ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت/ سه بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد.

face-mask-for-dry-skin
ماسک برای پوست خشک و جوش دار

ماسک شیر:

برای تهیه این ماسک مفید، ۴ قاشق غذاخوری شیر را با ۱ قاشق چایخوری گلاب مخلوط نمایید و خوب بهم بزنید. ۱ قاشق چایخوری آب لیمو ترش را نیز به آن اضافه نمایید و خوب تکان دهید. این ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

 

 

 
ماسک صورت برای پوست خشک و حساس

ماسک نرم کننده زرده تخم مرغ:

۱ عدد زرده تخم مرغ را با همزن آنقدر بهم بزنید تا سفید رنگ شود. سپس ۳ قطره روغن زیتون به آن بیافزایید و خوب مخلوط نمایید. در آخر ۲ قاشق چایخوری آب خیار را به آن ترکیب بیافزایید.

پوستتان را بخوبی بشویید و به آرامی خشک کنید. سپس از این ماسک بر روی تمام پوست خود بمالید و ۱۵ دقیقه منتظر بمانید پس از ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و با کمی کرم مرطوب کننده پوستتان را پوشش دهید. این ماسک موجب نرمی و لطافت پوست شما خواهد گردید.
ماسک صورت برای پوست خشک و لکه دار

مرطوب کننده گیاهی و ماسک پوست خشک با خیار و شیر

مواد لازم

خیار:یک عدد

شیر پرچرب:یک کاسه

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده اید را در کاسه بریزید و حلقه های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه ها برای ۲۰ دقیقه در شیر استراحت کنند. سپس آنها را روی پوست تان بچینید و ۲۰دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورت تان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورت تان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید ۱۰ دقیقه روی صورت تان قرار بگیرد تا اثرش را روی پوست بگذارد.این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت و سه بار در هفته استفاده کنید.

face-mask-for-dry-skin
ماسک خانگی برای پوست خشک

ماسک تقویت کننده خیار:

۱ عدد خیار را کاملا شسته و آن را آب بگیرید. سپس آب خیار را با ۳ قاشق غذاخوری خامه مخلوط نمایید و آنها را بخوبی بهم زنید. این ماسک را بر روی پوست خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست های خشک و حساس بسیار مفید است.

ماسک اسفناج:

۷ تا ۸ برگ اسفناج تازه را در یک لیوان شیر به مدت ۳ دقیقه بجوشانید تا پخته شوند. البته برگ ها نباید له شوند. برگ ها را پس از خنک شدن بر روی پوست خود قرار دهید و پس از ۳۰ دقیقه پوستتان را با محلول شیر باقی مانده بشویید. اجازه دهید بر روی پوستتان کاملا خشک گردد.
درمان خانگی خشکی پوست صورت

ماسک ویتامینه خرمالو:

۱ عدد خرمالو را کاملا له کنید و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیافزایید. تمام پوست خود را جز پوست دور چشم و پوست دور لب را با این ماسک کاملا پوشش دهید.

پس از ۳۰ دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده نمایید. این ماسک عالی سرشار از ویتامین های C، B2، B1 و A می باشد.

face-mask-for-dry-skin
درمان پوست خشک صورت

ماسک گوجه فرنگی و لیمو برای مرطوب کردن پوست های خشک

مواد لازم

گوجه فرنگی:یک عدد

لیموی تازه:یک نصفه

روش تهیه

لطف درست کردن ماسک خانگی، به دردسترس بودن مواد آن است. شما می توانید چنین ماسک هایی را هر لحظه که خواستید با آنچه در یخچال دارید، درست کنید و به پوست تان آرامش و طراوت تزریق کنید. برای تهیه این ماسک تنها به گوجه فرنگی و لیموترش نیاز دارید. گوجه را رنده کنید یا با گوشت کوب برقی له کنید، روی آن نیمی از لیموترش را بچکانید و خوب هم بزنید. سپس مخلوط را روی پوست صورت و گردن تان ماسک کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه و دو بار در هفته روی صورت بمالید.
درمان پوست خشک دست

روغن نارگیل ترکیب منحصر به فرد  اسیدهای چرب در روغن نارگیل  برای پوست های خشک مفید است. علاوه بر این، پوست آسیب دیده در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید را کاهش میدهد. روغن نارگیل گرم برای دستها خوبست.حدود ۵ دقیقه با استفاده از حرکات دایره ای دست را ماساژ دهید اگر روغن نارگیل بزنید و دستکش بپوشید یک شب بماند بهتر است.هر روز این کار را انجام دهید. همچنین می توانید آووکادو، هسته انگور، جوجوبا و یا روغن بادام برای ماساژ دست  استفاده کنید.محتوای چربی بالای آنها بعنوان یک مرطوب کننده طبیعی برای دست های خشک و  زبر بکار می رود. علاوه بر این، اسید لاکتیک در آن برای مراقبت از پوست مفید است

face-mask-for-dry-skin

آ وکادو

آووکادو حاوی ویتامین های A، C و E و همچنین چربی های اشباع شده است که برای درمان پوست خشک کمک می کند،. علاوه بر این، دست را جوان نگه داشته و از افتادگی پوست جلوگیری می کند ½ آووکادو رسیده را له کرده با ۱ قاشق غذا خوری عسل مخلوط کنید. این خمیر را به دست ها زده و ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشوئید چند بار در هفته می توانید این کار را انجام دهید .همچنین، استفاده از روغن اوکادو به دستان و م اساژ دادن با آن قبل از حمام ماساژ یک بار در روز توصیه می شود

face-mask-for-dry-skin

 

منبع  :   http://mehrmihan.ir/face-mask-for-dry-skin/


مطالب جالب دیگر

  • ۹۵/۱۲/۲۰
  • sanaz ffmm